Powiedz mi o…

„Powiedz mi o islamie, wierze i o doskonałości wiary” to e-książeczka przygotowana przez siostrę prowadzącą bloga a muslim homeshool. Jest ładna, kolorowa, 100% halal i oczywiście po angielsku, ale tłumaczenie hadisu jest ogólnie dostępne. Polecam, jako świetny pomysł na domowej roboty naukę islamu.

Przekazał Umar bin Al-Chattab, że siedzieli z Prorokiem (pokój z nim) kiedy pojawił się mężczyzna w niezwykle białym ubraniu, o kruczoczarnych włosach. Nie znać po nim było zmęczenia podróżą i nikt z nas go nie znał. Usiadł twarzą do Proroka (pokój z nim) opierając kolana naprzeciw kolan Proroka, kładąc dłonie na jego udach i powiedział: „Mohammedzie, powiedz mi o islamie”. Prorok (pokój z nim) odpowiedział: „Islam to zaświadczenie, że nie ma boga poza Allahem, i że Muhammad był jego Prorokiem; odmawianie modlitwy (salat), płacenie jałmużny (zakat), przestrzeganie postu (saum) w ramadanie i pielgrzymowanie (hadżdż) do Domu (Kaby) jeśli ma się na to środki”. Mężczyzna odparł: „Powiedziałeś prawdę”. Byliśmy zaskoczeni widząc, że pyta i potwierdza prawdziwość odpowiedzi. Ale on pytał dalej: „Opowiedz mi o wierze (iman)”. Wysłannik Allaha odpowiedział: „Wiara to wiara w Allaha, Jego Księgi, Jego wysłanników i w Dzień Ostatni, przeznaczenie i jego dobre i złe skutki”. Mężczyzna odparł: „Powiedziałeś prawdę”, i zapytał: „Powiedz mi o doskonałości wiary (ihsan)”. Prorok (pokój z nim) odpowiedział: „To czczenie Allaha tak, jakbyś Go widział, a chociaż go nie widzisz, On widzi ciebie”. Mężczyzna powiedział: „Powiedz mi, kiedy nadejdzie Godzina (Dzień Zmartwychwstania)?”. Prorok (pokój z nim) odpowiedział: „Nie mam o tym większej wiedzy niż ty”. A on poprosił: „Powiedz mi o jej znakach”, na co Prorok odparł: „Wśród nich są: niewolnica urodzi swą panią, bosi, nadzy i biedni pasterze rywalizować będą w budowie wysokich budynków”.  Mężczyzna odszedł. Prorok (pokój z nim) milczał przez chwilę, a potem zapytał mnie: „Umarze, wiesz, kim był pytający?”. Odpowiedziałem: „Allah i Jego Posłaniec wiedzą najlepiej”. Prorok (pokój z nim) powiedział: „To był Gabriel (Dżibril), przybył, aby uczyć was waszej religii”.

(Muslim)
https://sites.google.com/site/oislamie/rijad-as-salihin/005-czujnosc

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Hadis i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

