Arka Noego i zwierzęta – zajęcia plastyczne.

Ostatnio przetłumaczyłam nową kolorowankę-opowiadankę, która dostępna jest na podstronie bloga: e-książki. Dodatkowo zainspirowana wpisem mamy małego Ismaila – imiennik mojego syna:) – postanowiłam poszukać ciekawych zajęć dla tych najmłodszych. Pomyślałam sobie, że skoro mamy kolorowankę o arce Noego to należy iść za ciosem i przygotować pewne zajęcia plastyczne o tej tematyce. Przeszukałam różne blogi i strony w internecie i oto co udało mi się zebrać.
Gdyby któreś z dzieci miało ochotę pochwalić się swoimi malunkami lub pomysłami na temat arki – zapraszam, chętnie opublikuję przesłane zdjęcia prac.

1. Arka Noego i zwierzęta – lapbook
Może wyjaśnie na czym polega lapbook. Przyznam, że nie za bardzo mogę znaleźć odpowiednik tej nazwy w j. polskim. Słowo lapbook oznacza, że ukończony projekt ma duży format i zakrywa kolana (lap=kolano). To jest rodzaj zilustrowanego notatnika – poszczególne mini-książeczki, notatki, obrazki itd są włożone/wklejone na kartki – tworząc pewną książkę (taki rodzaj dokumentacji/archiwizacji materiałów poświęcony określonemu tematowi). Młodsze i starsze dzieci mogą przygotowywać takie lapbooki  – nie ma ograniczenia wiekowego; też sama forma (kształt, ilość stron) oraz zawartość nie podlega żadnym ograniczeniom. Ta forma będzie często pojawiać się na naszym blogu – niedawno to odkryłam i się zachwyciłam – mam nadzieje, że wam i waszym dzieciom też się spodoba.

Dzisiejsza wersja lapbooka jest przygotowana raczej dla tych najmłodszych dzieci. Nie oznacza to wcale, że starsze nie mogą przygotować własnej. Oczywiście chcę jeszcze raz podkreślić,  że nie ma jakiegoś określonego szablonu, wszystkie pomysły są dobre; to jest tylko pewna propozycja, którą zaadoptowałam na nasze potrzeby.

Nasz lapbook „Arka Noego i zwięrzęta” to naklejone mini-ksiażeczki na kartkę sztywnego papieru, który po rozłożeniu wygląda, jak na górnym zdjęciu  (po złożeniu zaś ma format 1/3 A3). Oto poszczególne mini-książeczki (wszystkie do ściągnięcia w plikach):
* Na arce….

* Werset z Koranu

* Arka w cyfrach

* Arka w kolorach

Inne propozycje zajęć:

2. Arka do malowania – my wybraliśmy farbki – wydaje mi się, że ta technika jest najlepsza.

3. Zrób sam arkę – bardzo fajna zabawa w chowanego:) zwierzątka pojawiaja się i znikają (gdy zamkniemy lub otworzymy okienko).

4Gra memory – wydrukujcie karteczki i naklejcie je na sztywniejszy papier lub polaminujcie; następnie odwróćcie (aby nie można było widzieć zwierzątek); poproście, aby dziecko znalazło pary tych samych zwierzątek.

5. Dobierz w pary – w tym pliku znajdziecie rysunki zwierząt, które należy dobrać w pary (mamy  wersję męskie i żeńskie). Naklejcie po jednym rysunku na karce, a drugi do pary poproście, aby dziecko położyło obok.

6. Arka, zwięrzęta i tęcza –  Jak tylko uda mi się skompletować materiały do zrealizowania tego projektu -uatualnie ten wpis o tę pozycję (na razie brakuje mi papierowych telerzyków, są dostępne tylko plastikowe).

7. Zwierzęta – plasza przestrzenna 
Wybierzcie zwierzęta, które najbardziej lubicie. Wydrukujcie rysunek, pokolorujcie, a następnie naklejcie/wykorzystajcie zszywacz do kartki – to taka prezentacja przestrzenna; możecie na tle namalować słoneczko/tęcze; na dole przykleić kawałki zielonej krepiny, aby emitowały trawę. Te formę przestrzenną tworzy tło (szywna kartka papieru) zszytego z kawałkiem częściowo rozłożonego pudełka np. po chusteczkach, którego wnętrze pomalowane jest na brązowo, a do którego przyklemono zwierzęta i papierową „trawkę”.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Prorocy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

